Montarea bateriei auto în 10 pași

Montarea bateriei auto în 10 pași

1. SIGURANȚA TREBUIE SĂ FIE PE PRIMUL PLAN! Când montați o baterie pe mașină, trebuie să vă gândiți în primul rând la sănătatea și siguranța Dvs. De aceea, este imperativ indicat să folosiți echipamente de protecție (ochelari, mânuși de protecție, salopetă etc) și să aveți în vedere toate normele de protecție necesare operațiunii. Dacă nu sunteți sigur de ceea ce faceți, apelați mai bine la un profesionist!

2. Asigurați-vă că motorul mașinii este oprit, cheia este scoasă din contact și niciun consumator electric nu funcționează (radio-CD și alte aplicații electronice pe care le-ați putea avea).

3. Asigurați-vă de accesul la baterie. De cele mai multe ori, bateria se află în incinta motorului și este acoperită de o carcasă de plastic sau din alt material, pentru a o izola atât termic, cat și de elemente externe care o pot deteriora, precum praful, apă etc. Există și mașini la care bateria se află în habitaclu său în portbagaj (cum este spre exemplu la modelele BMW). Alte mașini au bateria sub scaunul pasagerului sau chiar sub torpedo (modelele Ferrari).

4. Demontați sistemul de fixare a bateriei. La cele mai multe mașini, acesta constă într-o placă de fixare poziționată la baza bateriei, prinsă într-un șurub cu dimensiunea 13 sau 10mm. Există și cazuri în care bateria este fixată cu o tijă transversală, poziționată deasupra bateriei, fixată cu ajutorul a 2 piulițe de 10mm.

5. Deconectați borna negativă (-) a bateriei, înainte de a deconecta borna pozitivă (+), pentru a nu risca scurtcircuitarea bateriei. Borna negativă (-) este de obicei conectată la caroseria mașinii, iar orice contact care s-ar putea produce între borna pozitivă (+) și caroserie (prin intermediul cheii fixe spre exemplu, dacă încercați să deconectați întâi borna pozitivă) poate duce la scurtcircuitarea bateriei, provocând scântei și alte daune serioase.

6. Deconectați borna pozitivă (+) a bateriei.

7. Ridicați cu atenție bateria și scoateți-o din lăcaș. Bateria veche trebuie predată distribuitorului de baterii pentru reciclare, fiind un produs dăunător pentru mediu din cauza elementelor chimice conținute (plumb, acid).

8. Introduceți bateria nouă și fixați-o, asigurându-vă că sistemul de fixare nu prezintă coroziuni și deteriorări majore. O baterie instabilă poate pune în pericol atât durata ei de viața cat și siguranța în trafic.

9. Înainte de a conecta terminalele la bornele bateriei, asigurați-vă că acestea nu prezintă urme de coroziune și oxidare. Dacă este nevoie, curățați terminalele cu o perie de sarma sau cu o foaie de glaspapir (șmirghel) și aplicați pe ele un strat subțire de vaselină sau soluție specială pentru borne. Conectați bornele în sens invers deconectării, ordinea conectării fiind: întâi borna pozitivă (+) și apoi cea negativă (-). Terminalele trebuie să fie strânse ferm pe borne, dar fără a provoca deteriorări mecanice. Este contraindicată folosirea ciocanului pentru fixarea terminalelor.

10. Testați bateria, pornind motorul.