Sfaturi pentru mentenanța bateriei.

Sfaturi pentru mentenanța bateriei.

În condiţii de vreme foarte rece ( ger ), motoarele maşinilor noastre sunt supuse la niveluri foarte ridicate de fricţiune datorită vâscozităţi uleiului de motor. În același timp, bateria noastră suferă pierderi de putere datorate temperaturilor foarte scăzute care încetinesc reacţiile chimice. Când este atât de frig încât apar probleme la pornire, aceasta ar trebui efectuată după cum urmează: Pentru motoarele diesel, ţineţi cont de avertizorul de “bujii incandescente” din bord, nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte foarte frig, după stingerea indicatorului din bord luaţi contactul şi puneţi-l din nou. După stingerea a doua oară a indicatorului de “bujii incandescente”, acţionaţi demarorul.  Încercările repetate, nu trebuie să dureze mai mult de cinci-zece secunde/pornire, totodată nu mai mult de trei repetări, iar apoi, bateria trebuie lăsată să se “odihnească” unu, doua minute înainte ca procesul să fie reluat.

Bateria masini este supusa procesului normal de îmbătrânire, totodata conducătorii auto, în general, nu sunt conștienţi de starea acumulatorilor lor. De cele mai multe ori, acestea sunt schimbate cu puţin timp înainte sau după ce se defectează. În aceste circumstanţe, o verificare a bateriei de către noi se poate dovedi de ajutor, instrumentele moderne de testare având capacitatea de a determina “starea” bateriei în momentul testarii.